Rockhampton Zoo - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu Rockhampton Zoo - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu

Rockhampton Zoo

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Noxx

14 September 2024 | Australië, Rockhampton

Vanmorgen lekker rustig aan opgestart met een bak oploskoffie. Camper afgetuigd en op naar de Rockhampton Zoo. Deze is gratis, komt ons dat even mooi uit.. zo kunnen we toch nog "wild"life zien zonder ervoor betaald te hebben. Een keurig uitziende kleine dierentuin met koala's, struisvogels, kangoeroe's, slangen, wombats, krokodillen en nog wat van dat soort beesten. Noxx vond de dieren fantastisch.. hij mocht zelfs de struisvogel een handje eten geven wat hij best wel spannend vond. De koala wilde hij wel mee naar huis nemen. Temperatuur was prima voor een dierentuin te bezoeken. Met de lunch hebben we ons even volgevreten in een grote shoppingmall in de Foodcourt met Aziatisch eten en sushi! Erna naar Kershaw Gardens gegaan, met een playground en waterspeeltuin voor Noxx. Bas en ik kregen het toch wel warm en in de pierenbadjes konden wij niet zwemmen dus terug naar de camping om daar nog even in de splash world af te koelen. Ondertussen de stapel met wasgoed naar de laundry gebracht en 1.5uur later was onze smerig ruikende smeulende kleding weer heerlijk schoon.
Na al dat zwemmen en de huishoudelijke taken kregen we toch wel weer trek. Eerst lopend in het donker naar de supermarkt wat hier wel op loop afstand was. En op de terug weg langs de Pizzahut.. even een lekkere meatlovers besteld. Druk was het niet echt maar er hingen wel 100bonnetjes aan de muur.. afijn de dame zei een minuutje of 20 dan zijn je pizza's klaar. 1.5uur later en toen liepen we toch eindelijk de deur uit met de pizza's.. honger als een moederbeer liepen we snel terug naar de camper om de pizza daar naar binnen te werken.
Nog even met oma [e-38] youki gebeld en Ome wesley [e-38] Mila. We missen hun wel erg maar genieten hier ook. Nu lekker aan een caramel cappuccino en een wijntje en dan weer lekker ons nest in. Morgen gaan we op tijd naar Yeppon rijden, klein stukje can een minuut of 40 rijden. Gelukkig maar want we willen even flink genieten in de Lagoon en van de zon, moeten toch een beetje bruin worden nog.

Verslag uit: Australië, Rockhampton

18 September 2024

Kangeroe, krokodil en slang aaien en Hervey Bay

Gladstone naar Bundaberg

Yeppoon naar Bundaberg

17 September 2024

Yeppoon lagoon en de giftige slang

14 September 2024

Rockhampton Zoo
Noxx

Noxx is 3 jaar en gaat 5 weken lang met mij (zijn mama) en opa door Queensland- Australië reizen met een 8 meter lange 6 persoons luxe motorhome. We vliegen 30 augustus via Singapore naar Brisbane de vliegreis zal ongeveer 24uur duren. In Brisbane hebben we een hotel overnachting. De volgende ochtend vliegen we door naar Cairns wat ongeveer 2.5uur vliegen zal zijn. Daar gaan we ook 1 nacht in een hotel verblijven. Op maandag zal ons avontuur dan echt starten want dan gaan we onze motorhome ophalen. We gaan ongeveer 2000km rijden in 25 dagen. En natuurlijk ook van opa Bas een mooie quote erbij. We kijken er al heel lang naar uit en Noxx is inmiddels3 jaar. Toch wel een beetje nerveus want het wordt een lange vlucht maar we gaan ons supergoed vermaken in het tropische Queensland. Dus alle lieve mensen die we achterlaten, volg onze blog zodat jullie er toch een beetje bij zijn.

Actief sinds 15 Juli 2024