De zoektocht naar ABBLUE op weg naar Mackay - Reisverslag uit Mackay, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu De zoektocht naar ABBLUE op weg naar Mackay - Reisverslag uit Mackay, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu

De zoektocht naar ABBLUE op weg naar Mackay

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Noxx

11 September 2024 | Australië, Mackay

Kleine trip naar mackay.. onderweg stoppen voor een koffie en een ijsje. De camper heeft ook ABBLEU nodig, één of ander goedje (zoiets als motor olie). Anyway het lampje brand en opzoek naar een benzinepomp die dit heeft.. nergens te vinden.. eindelijk één gevonden die het in een fles verkoopt.. de man zei 14.95 voor 3 liter tegen Bas. Dus ik gaf Bas 20 dollar en hij ging het binnen halen... genaaid want het was ineens 20dollar. Flesje erin! Nou 3 meter verder begon t lampje weer te branden.. wij weer opzoek naar een pomp die het had.. moeilijk gedoe bij die pomp, uiteindelijk deed dat ding het en het was 11.95$ voor 8 liter. We voelden ons dus wel even in het ootje genomen.

Weg vervolgd naar Mackay.. geen wildlife of dierentuin gezien. Super mooie camping, we hebben een plek pal aan het strand en kijken langs de palmbomen zo naar de zee. Noxx vond het geweldig en ging gelijk zwemmen en "surfen".

We wilde ook bog naar de blue lagoon, prachtig zwembad met glijbanen in het centrum. Ongeveer 15min rijden met de camper.. tassen ingepakt met de spullen en een klein stukje lopen.. kwamen we aan is het gesloten vanwege onderhoud. Man man wat een pech! Eén van de redenen dat ik naar deze plaats wilde was de mooie lagoon. Toen maar even met noxx in de speeltuin wezen spelen en erna geshopt in een grote shoppingmall. Noxx een nieuw surfpak gekocht. Bas wat polo's en een zwembroek. Noxx ging nog even motor rijden in een grote speelhal. Als het aan hem lag zat hij nu nog op die motor.

Even langs de supermarkt onze avondmaal halen en toen we buiten kwamen was het al pikkedonker. De eerste keer met de camper in het donker gereden, geen straatlantaarns hier... dus je ziet geen hand voor ogen en elke tegenligger verblind je met zijn schijnwerpers... oppassen dus voor overstekend wild. Geen mug gezien!

Verslag uit: Australië, Mackay

18 September 2024

Kangeroe, krokodil en slang aaien en Hervey Bay

Gladstone naar Bundaberg

Yeppoon naar Bundaberg

17 September 2024

Yeppoon lagoon en de giftige slang

14 September 2024

Rockhampton Zoo
Noxx

Noxx is 3 jaar en gaat 5 weken lang met mij (zijn mama) en opa door Queensland- Australië reizen met een 8 meter lange 6 persoons luxe motorhome. We vliegen 30 augustus via Singapore naar Brisbane de vliegreis zal ongeveer 24uur duren. In Brisbane hebben we een hotel overnachting. De volgende ochtend vliegen we door naar Cairns wat ongeveer 2.5uur vliegen zal zijn. Daar gaan we ook 1 nacht in een hotel verblijven. Op maandag zal ons avontuur dan echt starten want dan gaan we onze motorhome ophalen. We gaan ongeveer 2000km rijden in 25 dagen. En natuurlijk ook van opa Bas een mooie quote erbij. We kijken er al heel lang naar uit en Noxx is inmiddels3 jaar. Toch wel een beetje nerveus want het wordt een lange vlucht maar we gaan ons supergoed vermaken in het tropische Queensland. Dus alle lieve mensen die we achterlaten, volg onze blog zodat jullie er toch een beetje bij zijn.

Actief sinds 15 Juli 2024