Lange vliegreis - Reisverslag uit Cairns, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu Lange vliegreis - Reisverslag uit Cairns, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu

Lange vliegreis

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Noxx

01 September 2024 | Australië, Cairns

Inchecken ging met enige vertraging. Ik (nathalie) kreeg geen toestemming om naar Australië te reizen. Afijn bellen met De Australische ambassade en wat controlles en mocht ik gelukkig toch mee op reis. Na 25 min vertraging konden we dan eindelijk opstijgen. Noxx vond het niet spannend en het ging goed. Hij kreeg een cadeau van de stewardess een memo bord en een koptelefoon. Na een uurtje vliegen kreeg Noxx alvast zijn lunch en kort erna viel hij in slaap. Toen kregen Bas en ik onze lunch. Noxx heeft op en aan geslapen en spelletjes gedaan. We konden de hele tijd zelf snacks en drinken halen.

Aangekomen op Singapore sliep Noxx en maakte niks van de landing mee. We moesten ongeveer 3 uur wachten en zijn even naar een vlindertuin geweest en hebben koffie gedronken.

De vlucht naar Brisbane 7u20m heeft noxx ruim 5 uur geslapen en wij konden ook de ogen nog even sluiten. Het eten viel tegen in het vliegtuig. Aangekomen in Australië moesten we door de welbekende security.
Met de taxi 55$ naar het hotel, 17min rijden. Alle drie hadden we heerlijk ons eigen bed. Gedoucht, pyjama's aan en tukken 22.15uur lokale tijd. Nathalie werd na 2 slapen al wakker, Noxx en opa werden om 02.00uur wakker. Noxx klaar wakker, opa en Nathalie doodmoe. Noxx ging zich vermaken op een grote flatscreen met Spiderman op YouTube. Rond 4uur heb ik hem weer naar bed gestuurd, en sliepen we door tot de wekker ging 06.00uur voor de volgende vlucht naar Cairns. Kapot waren we maargoed we moesten verder. Knopje bij de receptie indrukken voor een taxi en 3min later stond die er. Deze vlucht van 2uurtjes was wel peanuts voor ons.

Aangekomen in Cairns. Met een taxi naar ons hotel waar we pas 2 uur later konden inchecken... dus zijn we eerst maar eens wezen lunchen op een gezellig terras en een goeie bak koffie gedronken. Even snel bij de Lagoon gekeken want daar zouden we smiddags naar toe gaan. Maar eerst even een powernap van een uurtje. Aardig kapot en chagrijnig werden we wakker en t duurde even voor we allemaal weer te pruimen waren. Anyway Noxx op z'n motor naar de supermarkt drinken halen en door naar de Lagoon waar we heerlijk gezwommen hebben. Er stond ook een of andere gekke clown met een bellenblaas apparaat kinderen te vermaken. En een groot reuzenrad wat verlicht was. Het wordt tegen 18uur donker in Cairns.. dus we zijn ons in het hotel wezen omkleden om vervolgens weer terug te gaan om ergens te gaan eten. We hebben fish and chips gegeten.. echt heerlijk! Overal muziek en verlichting in de bomen. Alle gratis BBQ's waren bezet. Mensen nemen al hun spullen mee en aan een grote picknick tafel kan je dan zitten. Het gebruik van de gasbbq's is dus gratis, enige regel is dat je alles opgeruimd en schoon achter laat. Eén en al gezelligheid hier. En we zijn 5 rondes in het reuzenrad geweest, opa was gratis want het is blijkbaar vaderdag hier. De hele strip en de gezelligheid deed ons denken aan Miami beach.

Verslag uit: Australië, Cairns

18 September 2024

Kangeroe, krokodil en slang aaien en Hervey Bay

Gladstone naar Bundaberg

Yeppoon naar Bundaberg

17 September 2024

Yeppoon lagoon en de giftige slang

14 September 2024

Rockhampton Zoo
Noxx

Noxx is 3 jaar en gaat 5 weken lang met mij (zijn mama) en opa door Queensland- Australië reizen met een 8 meter lange 6 persoons luxe motorhome. We vliegen 30 augustus via Singapore naar Brisbane de vliegreis zal ongeveer 24uur duren. In Brisbane hebben we een hotel overnachting. De volgende ochtend vliegen we door naar Cairns wat ongeveer 2.5uur vliegen zal zijn. Daar gaan we ook 1 nacht in een hotel verblijven. Op maandag zal ons avontuur dan echt starten want dan gaan we onze motorhome ophalen. We gaan ongeveer 2000km rijden in 25 dagen. En natuurlijk ook van opa Bas een mooie quote erbij. We kijken er al heel lang naar uit en Noxx is inmiddels3 jaar. Toch wel een beetje nerveus want het wordt een lange vlucht maar we gaan ons supergoed vermaken in het tropische Queensland. Dus alle lieve mensen die we achterlaten, volg onze blog zodat jullie er toch een beetje bij zijn.

Actief sinds 15 Juli 2024