Opa's ervaringen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu Opa's ervaringen - Reisverslag uit Cairns, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu

Opa's ervaringen

Door: Opa Bas

Blijf op de hoogte en volg Noxx

04 September 2024 | Australië, Cairns

Half twaalf in de ochtend zit ik samen met mijn geweldige kleinzoon Noxx in de camper. Nathalie schrijft geweldige verhalen maar ook opa Bas is van de partij en Noxx mag natuurlijk ook zijn zegje doen. Om maar even bij het begin te beginnen. De vlucht naar Singapore, 40 minuten in de kist moeten wachten totdat we eindelijk vertrokken en vervolgens 12 uur en 3 kwartier afzien. Heeeel krap en de volgende keer wordt toch echt een Economy plus, al is het alleen maar voor die 20 cm meer ruimte. 3 uur later door naar Brisbane in eenzelfde soort vliegtuig met net zo weinig space en 10 jaar ouder. Werkelijk doodmoe kwamen we in Brisbane aan. Noxx doet het geweldig. Slaapt lekker veel en hij vind alles geweldig. Maarja, hij zit met zijn lengte natuurlijk Business class.

Volgende dag vroeg met de volgende vlucht naar Cairns. Nog kleiner en krapper. Gelukkig maar 2 uur vliegen.

Eenmaal In Cairns rond 2 uur inchecken in het hotel en direct bijslapen. Na 2 uur bloedsaggerijnig wakker geworden maar even doorzetten. In de middag en avond al lekker naar de Lagoon in Cairns. Supergezellig met veel vertier. Super toeristisch. De camper is bij nader inzien toch wel even wennen en bij het legen van de eerste tank met stront stonden we samen kokhalzend boven de afvoerput. Ontzettend gelachen en maar goed dat het al donker was.

Het rijden van de camper valt echt mee. Alleen de bochten wat ruimer nemen en natuurlijk wel aan de linkerkant blijven. Noxx zit lekker achterin en wij samen voor in. We proberen de camper wel een beetje op orde te houden anders zie je al snel door de bomen het bos niet meer en zoals een echte mannelijke Meurs kan ik dan werkelijk niets meer terug vinden. Corvee en keukendienst worden door het hoofd facilitaire zaken zorgvuldig in een rooster gezet en o wee! als je verzaakt je taak naar behoren uit te voeren dan wordt je op het matje geroepen voor een pittig gesprek. Mooie schone douchen hier op de camping dus de badkamer on suite laten we maar voor wat het is.

Genietend met een heerlijk wijntje kletsen we op ons terras nog gezellig na en proberen we plannen te maken voor de dag van morgen. Het valt ons op dat de lucht hier behoorlijk vochtig is. Het voelt klam en benauwd aan dus een lekker zeebriesje is heerlijk om te ervaren. Vannacht heeft het hard geregend en ik heb in ieder geval slecht geslapen. Ontbijten doen we dan ook maar even simpel. Vandaag is het woensdag en we hadden plannen om naar het Sea Aquarium te gaan. Vanwege een zeer laag energieniveau besluiten we om dat later op de route te doen.

Wat wel een domper is voor deze mooie omgeving is toch weer het aantal dakloze alcohollisten wat hier rond hangt. Natuurlijk veel uit de Aboriginal gemeenschap. Ik wordt er altijd een beetje depri van maar helaas kan ik het ook niet beter maken voor die achtergestelde groep. Lieve achterblijvers, ik zou zeggen: geniet van onze spannende avonturen en fotos en tot snel weer.

Verslag uit: Australië, Cairns

18 September 2024

Kangeroe, krokodil en slang aaien en Hervey Bay

Gladstone naar Bundaberg

Yeppoon naar Bundaberg

17 September 2024

Yeppoon lagoon en de giftige slang

14 September 2024

Rockhampton Zoo
Noxx

Noxx is 3 jaar en gaat 5 weken lang met mij (zijn mama) en opa door Queensland- Australië reizen met een 8 meter lange 6 persoons luxe motorhome. We vliegen 30 augustus via Singapore naar Brisbane de vliegreis zal ongeveer 24uur duren. In Brisbane hebben we een hotel overnachting. De volgende ochtend vliegen we door naar Cairns wat ongeveer 2.5uur vliegen zal zijn. Daar gaan we ook 1 nacht in een hotel verblijven. Op maandag zal ons avontuur dan echt starten want dan gaan we onze motorhome ophalen. We gaan ongeveer 2000km rijden in 25 dagen. En natuurlijk ook van opa Bas een mooie quote erbij. We kijken er al heel lang naar uit en Noxx is inmiddels3 jaar. Toch wel een beetje nerveus want het wordt een lange vlucht maar we gaan ons supergoed vermaken in het tropische Queensland. Dus alle lieve mensen die we achterlaten, volg onze blog zodat jullie er toch een beetje bij zijn.

Actief sinds 15 Juli 2024