Op weg naar Cape tribulation en door naar Millaa m - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu Op weg naar Cape tribulation en door naar Millaa m - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Noxx Vermeulen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Cape tribulation en door naar Millaa m

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Noxx

07 September 2024 | Australië, Port Douglas

Terugkomend op het legen van de strontbak van de camper..al kokhalzend met tranen over onze wangen hebben we samen dat ding staan legen. Wat is dat smerig! Bas dacht handig te zijn en de container gewoon met een harde zet om te pleuren en een sprong naar achter te doen. Waardoor ik allerlei spetters en drap vol in mn gezicht kreeg. Noxx en ik hebben heerlijk geslapen, opa niet. Hij ligt weliswaar op het lekkerste matras, het zal de leeftijd wel zijn.

Ook de harde regen en de vele schreeuwende kaketoes hier werken dan niet mee. Rustig aan ontbijten en een relax dagje vandaag. We gaan naar de Cairns botanical gardens.. de mevrouw bij de receptie zei dat het op walking distance was, toen ik vroeg welke bus we moesten pakken keek ze ons gek aan (ja uhh mevrouwtje ik ven met een dwerg en een opa hè dus elke meter is te ver). Okee okee we gaan wel lopen dan.. onderweg kwamen we een indrukwekkende begraafplaats tegen en Noxx vond het erg interessant. Botanical gardens was mooi om te zien! Via een boardwalk weer terug naar de camping. Optijd ons bed in..

Next morning, Ontbijten en de checklist afwerken wat we allemaal moeten doen voordat we weg kunnen rijden met de camper... poten [e-38] luifel indraaien, alle afvoeren afsluiten, antenne indraaien.. en niet te vergeten alles in de kasten zetten en knoppen dicht zodat de deurtjes niet opengaan tijdens het rijden en we onze hele inboedel door de camper zien vliegen. Bye Cairns, Ready to go to Port Douglas. Erg mooi stuk langs de zee en door de bergen.. deze weg heet de Great ocean drive. Aangekomen op de camping, erg mooi.. veel palmbomen en een echt vakantie camping gevoel. Iedereen is heel aardig en er hangt een gezellige sfeerdeze camping hebben we speciaal voor Noxx uitgekozen vanwege het waterpark wat er bij zit. Hij vond het fantastisch. Juist voor zijn leeftijd was dit goed.. veel glijbanen en waterpret maar geen zwembaden dus er veilig. Er was 1 zwembad iets verderop waar we toch ook wel gezwommen hebben.

Onze plek op de camping was tegenover de gezamenlijke keuken, en daar hebben we gebruik gemaakt van de gratis gas BBQ. Allemaal tafels en stoelen en er waren meerdere mensen aan het koken en wijn aan het drinken, erg gezellig. Er is geen gratis WiFi hier en we vertikken het om er voor te betalen dus we zijn een aantal dagen offline.

De volgende ochtend zijn we wezen ontbijten in Port Douglas.. heerlijk gegeten en een paar bakken goeie koffie gedronken. Bas had zo'n last van zijn nek dat hij even naar de fysio moest, die vrouw was toevallig Nederlandse. Ze kwam uit Hillegom en kende toevallig mensen die ik ook ken, Kleine wereld! Noxx en ik gingen spelen in de speeltuin aan het strand. Opa kwam weer herboren terug en we gingen verder rijden richting Cape tribulation. We moesten met de Ferry bij Daintree river oversteken wat ongeveer 5 min duurt. Uiteraard het verkeerde ticket gekocht en we moesten nog even wat aftikken daar maar toen konden we oversteken. Noxx vond het prachtig want er zitten krokodillen in dat water, helaas niks gezien. Door de bergen en langs de kust op hele smalle wegen reden we door naar onze camping aan zee. Opa zit af en toe bij Noxx achterin en soms voorin om toch ook van het uitzicht te genieten. Met zijn stijve nek gaat rijden nu toch ook even lastig. Het weer is echt heerlijk al zeg ik het zelf, warm met warm een windje en volle zon. Ik merk dat Opa en noxx nog moeten wennen aan de temperatuur.

De camping in Cape tribulation ligt aan het strand waar je niet mag zwemmen vanwege de zoutwater krokodillen. Die leven dus aan de rand van de zee. Het strand is "veilig" werd me verteld maar ga niet pootje baden of bij schemering naar de zee, nou we blijven wel veilig bij de camper dacht ik. We hebben in de gemeenschappelijke keuken weer onze kip ge-bbqt, met brocoli wortels salade en gebakken aardappels. Daar kwamen we een Nederlandse man tegen waar we gezellig mee gekletst hebben.

Erna nog een wijntje en een appelsap in de "kroeg" van de camping en toen weer heerlijk naar bed.

Morgen is het zaterdag en zijn we een week in Australië. We rijden dan terug naar het zuiden, een stuk langs de kust en dan landinwaarts richting Arterthon 200km. We zijn net aangekomen in Millaa millaa. Prachtige camping met zwembad tussen de palmbomen.

Verslag uit: Australië, Port Douglas

14 September 2024

Rockhampton Zoo

14 September 2024

Nog maar even een note van opa Bas

13 September 2024

Van Mackay naar Yeppoon

13 September 2024

Mackay

11 September 2024

De zoektocht naar ABBLUE op weg naar Mackay
Noxx

Noxx is 3 jaar en gaat 5 weken lang met mij (zijn mama) en opa door Queensland- Australië reizen met een 8 meter lange 6 persoons luxe motorhome. We vliegen 30 augustus via Singapore naar Brisbane de vliegreis zal ongeveer 24uur duren. In Brisbane hebben we een hotel overnachting. De volgende ochtend vliegen we door naar Cairns wat ongeveer 2.5uur vliegen zal zijn. Daar gaan we ook 1 nacht in een hotel verblijven. Op maandag zal ons avontuur dan echt starten want dan gaan we onze motorhome ophalen. We gaan ongeveer 2000km rijden in 25 dagen. En natuurlijk ook van opa Bas een mooie quote erbij. We kijken er al heel lang naar uit en Noxx is inmiddels3 jaar. Toch wel een beetje nerveus want het wordt een lange vlucht maar we gaan ons supergoed vermaken in het tropische Queensland. Dus alle lieve mensen die we achterlaten, volg onze blog zodat jullie er toch een beetje bij zijn.

Actief sinds 15 Juli 2024